We use cookies to give you the best online experience. By using our website you agree to our use of cookies in accordance with our cookie policy & you agree to the site's terms & condition

Cameron Estate Agents - West Drayton

A selection of reviews/testimonials by highest rating
(in some cases, not all reviews/testimonials will be displayed)
1.00 /5

Absoule shambles of a company. The property management team are rude and incredibly lazy. If you want anything done, do not go with this company. I had to contact the site managers myself in order to get my balcony door fixed. It took over 2 months to get this resolved! Ketan promised all issues would be resolved when we moved in, this did not happen. They will say anything to get you to sign the contract. All the blame was passed onto redrow. When I spoke with their property management team they were appauled that camerons suggested they have not resolved the issue for 2 months. They had someone out within 7 days after i spoke with redrow. They will try and take all of your deposit, I had the flat cleaned by the only end of tenancy cleaners camerons trusted. This cost over £200. The staff are extremely unhelpful, be very careful before using this service

Reply from agent

Dear Lilithz Zafiro This would appear to be a fake review as I cannot locate anyone by your name ever being a tenant of Cameron. If you are a genuine former tenant of Cameron, would you please contact me directly by e-mail at the address below with further details including you real name, property address and dates of occupation to allow me to review your compliant and respond accordingly. Karolina Buczynska Head of Property Management MARLA MNAEA karolina@cameron.co

1.00 /5

to avoid absolutely ... I do not know who is the least listened to the cameron agency with whom we are currently renting or our owners ... the defective hotplate, and the final bouquet, photo supporting the gaping hole at the bottom of the staircase due to a partially repaired leak ... when you take a shower, water also flows in the staircase and foul odors from sewers arise spread throughout the house ... for a rent of £ 1450 per month it is scandalous and shameful, I have the impression of falling on sleep merchants !! and I have 2 children constantly sick because of the bad insulation of the windows, if I could put no stars I will do it !!! when I try to contact them I have no concrete answer neither of one, nor of the other. While we are serious tenants our rent is always paid on time every month, and my husband has always maintained the house, repainted the walls, changed the upholstery, changed the carpet and the appliances. and the lack of seriousness is such that we had to meet "owners" who in fact turned out not to be the real owner and all that with the approval of the agency ... it is not identity theft?

Reply from agent

Dear Carima Thank you for sharing your feedback, although the information contained within your review is far from the truth. You complain about the lack of attention to your maintenance issues, whereas you have failed to report any of these recent issues to Cameron. You have instead elected to report all matters directly to the landlord, therefore completely bypassing Cameron. Although you have chosen to communicate directly with the Landlord you felt it was appropriate to publicly blame Cameron. We have made numerous phone calls to you and your partner since you have posted this review to try and assist you ,however to date, you have failed to respond. Cameron carry out detailed identity checks on any prospective new landlords, tenants, buyers or sellers of property, therefore your suggestion of identity theft is untrue and you bizarrely make this very serious allegation without foundation, fact or evidence. I do trust this clarifies the position. Please contact me directly if I can assist you further. Karolina Buczynska Head of Property Management MARLA MNAEA karolina@cameron.co

1.00 /5

First agency that I had to deal with and the last one probably for a while. Horrible experience from the beginning until the end. I had a lot of issued in the flat (every month), everything was handled with huge delays and unprofessional staff. Very agressive style to get you in, and get you out once you handed in your notice. They wanted to arrange a lot of viewings when I was at home (and working); and use my key when I wasn't at home because they didn't have their own set (...), and this way I was once stuck outside the flat because they took it. In addition, at the end they wanted to charge me for a lot of ridiculous things that were in the same condition as I moved in, e.g.: the toilet paper holder was loose apperently, I think this is where I completely lost it. Do not recommend, they are horrible!!!

Reply from agent

Dear A, I have reviewed the maintenance issues reported throughout your stay at the property, and can confirm that, most of these were associated with the common heat/hot water supply which, unfortunately, due to its nature had to be referred to a third party to address. Our staff always aims to provide utmost professional and effective service and tries to conclude any matters referred to us to a mutual satisfaction. I am sorry to hear that you feel that you have not received this level of service. Our staff made arrangements with your consent to access the apartment with notice once you had given notice to leave under the terms of the tenancy. On one occasion you had agreed to leave keys with concierge as you would not be home and that keys will handed back to concierge for your collection once the viewing took place, my colleague was a few minutes late due to traffic. Upon reviewing our records and the professional check in and check out reports, I can confirm that our proposal of charges against your deposit did not include a charge for loose toilet holder. In fact, I note that the proposal was so reasonable and justified that you have accepted it instantly. Ketan Tailor MARLA Lettings Director

1.00 /5
05.01.2022

We have a flat that is rented out and being managed by Cameron Estate Agents. The team is very slow to respond to communication, the high fees that they charge for maintenance really do not justify the weak services provided. The check out inventory is expensive yet less than satisfactory. It seems they do not update the utility companies of the tenancy change despite charging for full management services and it seems do not check if the tenants have settled the accounts of utilities before returning the deposit to tenants. On repeated raising of concerns even with their senior management team, no concrete action is taken, no apology offered and nothing changes going forward. Unlikely that we will continue with their services when the current tenancy period finishes

1.00 /5

I wish to give them below 0 zero. 31 years in London I never encountered such terrible ppl. I am a Muslim female living by myself. The pictures below show how i received the flat. I am always in bed due to my Fibromyalgia condition, therefore, hardly I used the other rooms. Now after 4 years of their prejudice, rude and arrogant attitude I finally left it professionally cleaned and fumigated. Yet they still keeping my deposit which i should have had 2 months ago but only heard from them a couple days ago, they deducted over £300 from my deposit for normal wear and tear. They are very unfair team who were trained to defeat you with lies to get as much money out of you and use the situations against you. Stay away.

Reply from agent

Dear Navnav Thank you for your review. I am pleased that we now reached an agreement with regards to your deposit. You have accepted responsibility for the extensive damage you caused to the property and the cleaning charges. It’s a shame that you did not approach Cameron directly with your concerns but choose to resort to Social Media. I take exception to your suggestion that you have not been treated fairly. The all-female and diverse Property Management team at Cameron have always gone the extra mile to assist you in every way possible, as Cameron do with all customers of this Agency. For example, one of my property managers attended site to assist you moving items from the ground floor to your apartment as you were unable to and asked for help. A really good example of Cameron going the extra mile. You have often been very aggressive and rude to members of my team who are simply trying to help you. All telephone calls are recorded and Cameron have cctv in the office with audio and visual recoding capability. Upon review, I have not found a shred of evidence to support your suggestion. Your personal attack on my staff and unfounded accusations are not helpful or in any way true My team are trained property professionals trying to always offer first class customer service to all customers as witnessed by the hundreds of 5 star reviews received to date. Please note, a customer who left a negative review of a legal firm on the Trust Pilot website has been ordered to pay £25,000 in libel damages. Please see the following link:- https://www.bbc.co.uk/news/technology-55981600 Cameron welcome genuine reviews, both good and bad. However, reviewers are fully accountable for the content of their posts and should exercise caution to ensure that all reviews are based on fact and not fiction. If I can assist you any further, please contact me directly. I wish you well in your new home. Karolina Buczynska Head of Property Management MARLA MNAEA karolina@cameron.co

1.00 /5
Reply from agent

This is a malicious fake review that has been reported to Google for removal Please note, a customer who left a negative review of a legal firm on the Trust Pilot website has been ordered to pay £25,000 in libel damages. Please see the following link:- https://www.bbc.co.uk/news/technology-55981600 Cameron welcome genuine reviews, both good and bad. However, reviewers are fully accountable for the content of their posts and should exercise caution to ensure that all reviews are based on fact and not fiction

1.00 /5

I wish I could have gave 0 stars, they are rude as hell, I highly don’t recommend Cameron as an Estate Agent. Very disrespectful, and will never recommend these people.

Reply from agent

This is a malicious fake review which has been reported to Google for removal. Please note, a customer who left a negative review of a legal firm on the Trust Pilot website has been ordered to pay £25,000 in libel damages. Please see the following link:- https://www.bbc.co.uk/news/technology-55981600 Cameron welcome genuine reviews, both good and bad. However, reviewers are fully accountable for the content of their posts and should exercise caution to ensure that all reviews are based on fact and not fiction

1.00 /5

Not helpful, rude and very poor customer service. Unreliable for property management

Reply from agent

Dear Sheraz Thank you for sharing your feedback, although I struggle to understand the reasons behind your review. Your property has been affected by a leak, which was addressed urgently by Cameron, and both yourself and your partner were kept up to date with the progress of the planned repairs. We have also offered you another larger property within the same block to temporarily move in to, as well as organised a tradesman to help you move your belongings to the new apartment. You have accepted this offer. Cameron have been very proactive and accommodating to your needs throughout this process and our communication with yourself and your partner was always totally professional. Your comments regarding the conduct of my team are entirely wrong. The Cameron Property Management staff are doing everything possible to help you and your family. Please note, a customer who left a negative review of a legal firm on the Trust Pilot website has been ordered to pay £25,000 in libel damages. Please see the following link:- https://www.bbc.co.uk/news/technology-55981600 Cameron welcome genuine reviews, both good and bad. However, reviewers are fully accountable for the content of their posts and should exercise caution to ensure that all reviews are based on fact and not fiction Karolina Buczynska Head of Property Management MARLA MNAEA karolina@cameron.co

1.00 /5

AVOID AS A PLAGUE I moved in to one of their flats around two weeks ago. The moment I stepped out to a balcony I knew that it hasn't been cleaned for years. It was covered in bird droppings, VERY dusty, and could not be described by any other word than "disgusting". I contacted Cameron ,and explained to them in a very polite manner that since I'd been promised a property cleaned to the highest standards I should be allowed to expect someone to pop in and clean the balcony. I was asked to use their online form ,and even though I did , haven't heard from anyone for another couple of days. Finally less than a week ago the property manager Charley got back to me, a direct quote: "Our contractor from K and S will attend and clean the balcony". This morning I called them up to ask for an update, Charley told me that actually no cleaning company would be coming ,and to ignore her previous email stating otherwise. When asked why no one told me about that sudden change, she responded "I did just now, didn't I?". Wow. Someone could argue that an apology ,or at least "sorry" would be more suitable, I however highly value having the guts to be so openly disrespectful. After that I was repeatedly told that the balcony went from tidy to dirty beyond imagination due to two week non attendance between the moment the previous tenant moved out and the moment I moved in, which could make any sense at all only if The Birds by Alfred Hitchcock was a documentary. Moreover I had to sign THREE tenancy agreements due to multiple errors on Camerons side in their previous two "attempts". If this wasn't enough Cameron tried to unlawfully charge me agency fees even though those charges have been banned by the government. Only when confronted with a legal letter they revoked the decision. Tomasz Golowacz

Reply from agent

Thank you for your review Tomasz Your comments regarding the maintenance and cleaning of the balcony are noted. Cameron relied on the independent check in/check out report which stated the balcony was clean, however, I am pleased that this matter has now been resolved. I can also confirm that the Tenancy Agreement was executed in compliance with the Tenant Fees Act 2019. Cameron have no record of ever receiving a legal letter from you. My Property Management Team have also advised that you were extremely abusive on the telephone on more than one occasion, using multiple expletives, a threatening and intimidating manner and making insulting personal comments to the female member of staff who was trying to assist you. I would ask you to desist from such an approach in the future. The Cameron team are property professionals striving to offer the best customer service, as reflected in the hundreds of 5 star reviews received on Google and other recognised review sites. I note that rather than raising a formal complaint, you have immediately resorted to Social Media. Should any matters remain unresolved, please see www.cameron.co for further information regarding our complaints procedure. Nicholas Jordan Managing Director

Contact details
Sales Phone:

+44 1895 444424

Opening hours

Unknown

Address

Cameron House, 21-23 High Street, West Drayton, UB7 7QG, UK, UB7

About

Welcome to our West Drayton office. We have been at the heart of the town since The Cameron Group started in 1994, although our current office is not our first. We moved to our present branch in 2017 – a more impressive premises in one of West Drayton’s most prominent positions. We believe a High Street office staffed by friendly experts is still an essential part of estate agency. You can’t underestimate how powerful our eye-catching window displays are - many home movers walk in and book viewings on the strength of what they see in our shop front. Being a West Drayton estate agent with a physical branch also means you can pop in and meet the people behind the name. There’s a warm welcome for all, whether you just want some moving advice, are looking for a property for sale in West Drayton or are a current client of ours needing an update.

Our team

No team information available

No memberships information available

No marketing information available

No awards information available

No memberships information available

No marketing information available

No awards information available