We use cookies to give you the best online experience. By using our website you agree to our use of cookies in accordance with our cookie policy & you agree to the site's terms & condition

The Property Buying Company

A selection of reviews/testimonials by highest rating
(in some cases, not all reviews/testimonials will be displayed)
1.00 /5

Wow what a truly awful experience I've recently had with the property buying company (tpbc). I've been strung along for 4 weeks (was emigrating abroad in 2 weeks time from potential sale). An agent from TPBC came and viewed my property and subsequently went away and made an offer of 125000 which I had to turn down. The company then came back with an improved offer of 130000 which I reluctantly accepted. All seemed to be going smoothly and I was constantly reassured by the company that the offer would stand, that the employee they sent had made a fair valuation and that there should be absolutely no need to worry. How niave I must have been to believe that. Over a month went by with me being reassured that there would be no issues, and to carry on with my plans. After waiting for 4 weeks the company came back to me with an offer of 106,000. Which is clearly a huge difference between that and the 130,000 for which the contract was signed. The house has subsequently been valued and put on the market at 165k. These people know every trick in the book and will hide behind any excuse they can muster, and believe me, they can muster. I'd genuinely advise anyone to avoid this company like the plague. They will happily guide you right up poop creek and leave you there without a paddle. Please do not tust the positive reviews on here I genuinely think many are fake. Notice they don't go into much detail, or are from people that haven't sold a house with these scammers. Please read the 1star reviews. So now I've found myself in a highly stressful situation, having considering my options to register complaints with the company, then ombudsman and finally potentially will take them to a small claims court to try and get compensation for the massive costs we have incurred due to this company misleading me for 4 weeks. Im very lucky I have a great support network around me or my situation could now be really bad. Not to mention the affect its had on my mental health. It's totally thrown me sideways today, I'm just thanking my lucky stars I have people around me to now pick me up and help with selling the house on the market whilst I'm in the USA, which has added costs that wouldn't have been accrued had I been able to sell myself had I not been mislead for 4 weeks. Cany you try and imagine if I didn't have that support network? My situation would be very different, I may even have been forced to accept the derisory offer they made. And I'm sure many poepl find themselves in that very situation. Please keep in mind that I turned down a offer of 125k for TPBC to come back with another offer of 130k and then offer me 106k. Disgracefull conduct in my eyes considering id already made it clear 125 was not good enough. They Should've walked away at that point but no. Ask yourself why they would do this. And they reported my negative review on trust pilot. Proceed with caution brothers and sisters. Its been beyond a mere 'negative experience'. Bunch of ✊💦 ⚠️☢️☣️

Reply from agent

Hi James, We're sorry to hear that you had a negative experience with ourselves and wish you the best of luck on selling your property. We offered the 130K initially, after having an agent view the property. As we do with every house we purchase we instructed a survey and appraisals to be conducted. Unfortunately when we received the reports it indicated that the property wasn't worth what we initially offered so we tried to discuss a more suitable price in line with the findings & we're sorry that this isn't what you expected. We can assure you our reviews are from genuine customers and we have hundreds across Google, TrustPilot & Reviews.co.uk. If there’s anything else we can do then please let us know. Kind Regards, TPBC

Contact details

Unknown

Opening hours

Unknown

Address

4 Deighton Cl, Wetherby, LS22 7GZ, UK, LS22

About

No about information available

Our team

No team information available

No memberships information available

No marketing information available

No awards information available

No memberships information available

No marketing information available

No awards information available