We use cookies to give you the best online experience. By using our website you agree to our use of cookies in accordance with our cookie policy & you agree to the site's terms & condition

Parkers Earley

A selection of reviews/testimonials by highest rating
(in some cases, not all reviews/testimonials will be displayed)
4.00 /5

I found the staff to be very knowledgeable on every aspect of the sale from start to finish. Also I found them to be friendly and flexible in their approach. I am so glad I chose Parkers as my selling agents.

4.00 /5

Thank you to all the team at Parkers - a special thanks to Damien and Hannah for keeping us up to date and for helping us buy our first house! Excellent team - friendly and well informed. Great service - much appreciated. Arti & Parvesh

1.00 /5

Our experience with Parkers changed dramatically once we gave notice. Up until that point, they had been fairly good. But from the moment we informed them we were leaving, the service deteriorated sharply. What followed was a pattern of pressure, disruption and a shocking lack of empathy during the most difficult period of our lives. At the time, my wife was pregnant with a baby diagnosed with Patau Syndrome, a catastrophic genetic condition. In simple terms, it causes severe abnormalities and is very often fatal, with many babies dying before birth or shortly afterwards. Parkers were aware of this extremely serious situation, yet still chose to put pressure on us and create avoidable disruption at the worst possible time. Despite everything we were dealing with, we were pushed to accommodate a series of checks, including EPC and electrical related inspections, many of which could easily have been postponed until after we moved out, as we had requested. One supposed “urgent repair”, which was not urgent at all, went on for several hours. Contractors from ARK Group effectively forced my then pregnant wife out of the house for the day because the electricity could not be used, and I was asked whether I could take a day off work, even though I work from home. The complete lack of humanity and common sense was staggering. Parkers also arranged several viewings despite our request to keep disruption to a minimum. On one rainy day, people were allowed to walk through the house with their shoes on, bringing dirt and water inside, and agent Mark Brooker did absolutely nothing about it. Basic respect for someone’s home seemed entirely absent. Things became even worse after our son died. Shortly afterwards, Alice Beavis contacted us asking whether the new tenant could come to the property to take measurements. When I said I was not happy with this because our son had just died, her response was a brief apology followed almost immediately by another request for measurements. That exchange summed up the level of empathy we received, almost none. The final episodes were beyond unacceptable. Last Friday, the shower broke down. Despite Parkers claiming to have a system monitored 24 hours a day, nobody responded. The issue was only picked up on Monday after a call. A plumber then attended merely to inspect the problem and told us that approval would be needed before any repair could be carried out. We explained that our son’s funeral was the following day and begged for help, but nothing happened. A few days later, I called the contractors directly, Reading Professional Heating Services, and was told, without any sign of regret, that they had many other jobs on and that the matter had simply not been dealt with. In other words, it had been forgotten. I had even tried calling on the day of my son’s funeral and nobody replied. As if that were not enough, we are also dealing with a boiler making a noise so loud that it is impossible to sleep properly. Yet, as confirmed by Mark Brooker in his email, Parkers would not send anyone unless I first provided a video. That says everything about how they operate. Even when tenants report a serious issue affecting basic day to day living, the default response is not to help but to create another hurdle. What made all of this even worse was the attitude. Mark Brooker, instead of showing care or even asking whether my wife was physically able or medically advised to use a bath, simply insisted that we should “use the bath” as though that solved everything. It was careless, dismissive and completely inappropriate in the circumstances. And before Parkers try to dismiss this as theatrics, any anger or distress from me came only after more than a month of pressure, disruption, indifference and a shocking lack of compassion during the worst period of our lives. This was not just poor service. It was inhumane. I would never recommend Parkers to anyone. UPDATE (17/03/26): The repair was then booked for today, 17/03/26, and we even received a confirmation message. Nobody showed up.

1.00 /5

Worst letting agency, they'll charge you money for crazy stuff even if the property is in better shape than when it was rented out, do not recommend, Worst experience ever

Reply from agent

Hi - we believe this review to be unjust, as all processes are being followed as they should. Please contact our Lettings team to discuss the tenancy agreement. 0118 957 5455.

1.00 /5

They aren't dependable or responsible business. In general this agency has grown so big that they are not very interested in giving decent service to the new customers. In general you will find most of their agents in the mode 'not my problem ' and you just pay us money! Whereas you would find Romans staff always eager to serve with responsibly and professionalism.

Reply from agent

We pride ourselves on delivering the best customer service to every client we work with, so this one-star review is alarming. We would love to know about your experience so we can investigate this further - if you could please contact us on 0118 935 1212 so we can find out more.

1.00 /5

All in all dreadful. Ignored communication, moved fees and goal posts and caused undue Costs to be incurred. Also mystery shopper two properties for sale which they failed to respond to enquiries to. Don't waste your time, there are better agents out there. Edit. A fee was agreed in writing and they failed to send a copy of the contract as promised, instead ignoring communication before advising that their fee which they had agreed, had increased 50%.

Reply from agent

Dear Francis, Of Couse we are disappointed to have received this negative review as we do not feel that it reflects our services. Our initial conversations were simply discussions about offering you assistance with the sale of your property after you asked for help and all communication was over email as no contact number was provided. Initially you asked us to operate without a contract and this is something that we are unable to do and after some further discussions with you, we were not in a position to agree a fee based on the current fee structure we have on the type of property you had. We do not believe that there have been any undue costs occurred during our conversations as they have been discussions rather than formal agreements/arrangements. We would of course be really keen to help you with your property needs if you were willing to agree to the terms set out to you. In terms of the two properties you have enquired about I can assure you that all enquires are dealt with quickly and we provide a pro-active and efficient service. If you wish to discuss this matter in more detail please get in touch with us on 0118 935 1212.

1.00 /5

Clueless Sums up this agent .They need to get a GCSE between them. Hilariously Incompetent ! When they have staff replacement in about 6-12 months after the management work it out, you should be safe then.

1.00 /5

Hard to imagine how an estate agent could serve the needs of buyers and sellers in a worse way. We enquired about a property new to the market two weeks ago, asking to view it, and then were fobbed off on numerous occasions, with no inkling that there was much other interest, until today when we were told it had been sold. So the sellers don't get the best offer, buyers miss out, and Parkers boost profits and move on. Do not use them.

Reply from agent

Dear Tim, I would be grateful if you could contact me on 0118 935 1212 to discuss your feedback as we do not currently appear to have you registered on our Customer base however I would be keen to look in to this for you. Kind regards Harry - Branch Manager

Contact details
Sales Phone:

01189 351212

Lettings Phone:

01189 351212

Opening hours
Monday-Friday: 09:00 - 18:00 Saturday: 09:00 - 16:00
Address

1 Church Road, Earley, Berkshire, RG6 1EY, South East, UK, RG6

Our office stands in one of the most prominent locations in Earley. Situated on the main crossroads on the Wokingham Road, the two large glass frontages offer us the opportunity to display the wide range of properties we have for sale and to let to the huge volume of traffic that use the route daily. This attracts a large amount of passing trade, ensuring we always have an excellent source of potential buyers and tenants. We believe in being honest and upfront with our clients, ensuring that we communicate effectively throughout the whole process of buying or selling a property. We believe moving house should be an exciting and enjoyable experience and we want to ensure that your experience is pain-free.

Our team

Earley Office

Association of Residential Letting Agents
National Association of Estate Agents
Property Ombudsman Sales
Property Ombudsman Lettings
Tenancy Deposit Scheme
rightmove
Email / E-shot
Floor Plan
For Sale / To Let Board
360 Photography
Professional Photos
Social Media Campaign
Video
Accompanied Viewings
Sales Progression
Manage / Negotiate
Windows Display
Property Brochure
Email / E-shot
Floor Plan
For Sale / To Let Board
360 Photography
Professional Photos
Social Media Campaign
Video
Accompanied Viewings
Sales Progression
Manage / Negotiate
Windows Display
Property Brochure